testimonial de Patricia Posea
În februarie 2021 am făcut 18 ani. De când am făcut 17 mi-am spus continuu ca de ziua mea, pe 10 februarie 2021, la ora 8 dimineața, ma duc la CTSB să donez. Și ce să vezi că a venit și ziua asta, prima în care aveam oficial voie să dau din sângele meu celor care au mai multă nevoie de el.
M-am trezit, afară era soare … ziua deja era buna. Am început să-mi pregătesc micul dejun, unul serios, nu glumă, că altfel nu mă primeau la donare. Am băut două căni de apă, mi-am luat vitaminele, m-am îmbrăcat și am tulit-o către Centrul de Transfuzie.
#primaincercare
După ce am calmat-o pe mama și i-am repetat pentru a 1000-a oară că mie nu mi-e frică nici de ace, nici de sânge, nici de nimic legat de acest proces, am început să-mi completez formularul. După ce am ajuns și în baza de date de la CTSB, am fost directionată către cabinet, unde mi s-a luat tensiunea, am fost cântărită și mi s-a luat puțin sânge din deget pentru hemogramă.
Totul până atunci mersese strună. Și de aceea mi-a picat lumea în cap când mi s-a spus că trombocitele mele (144) sunt sub limita inferioară (150). “Adică…îmi spuneți că nu pot sa donez?” am întrebat eu. Da, n-am putut să donez. Până la urma nu era vorba doar de mine, ci și de pacientul care primea sângele meu și care avea nevoie, evident, de unul sigur. Dar mie nu prea-mi place să renunț așa ușor.
Trebuia să fac mai multe investigații, dacă era ceva de care să mă îngrijorez cu-adevărat? Așa că am fost direcționată să mi se facă un frotiu de sânge venos, în urma căruia, doamne-ajută, totul a ieșit fix așa cum trebuie, inclusiv trombocitele (177- yaaaass!). Mă liniștisem, acum puteam să ajut, pentru că s-a adeverit că sunt 100% eligibilă.
#primadonare
Timpul a trecut de la prima mea încercare și iată-mă pe 2 martie 2021, și mai pregătită și hotărâtă să donez. Vă dați seama că a trebuit din nou s-o liniștesc pe mama. M-am bucurat că de data asta a durat mai puțin. Am trecut prin același proces de mai sus, doar că acum am reușit să-l finalizez în sala de recoltare, unde am petrecut cele mai frumoase 10 minute. Eram așa de fericită că donez încât nici nu puteam să stau locului, dar ascultam muzica de la radio și ritmul mă liniștea. Nu m-am simțit deloc amețită, ci pe deplin împlinită.
După ce mi s-a recoltat sângele, am mai stat puțin pe scaun, apoi m-am ridicat voios și am mâncat un Ferrero Rocher. Mi-am adus aminte că mai trebuie să-mi iau de la casierie și scutirea de zi, bonurile de masă și reducerea pentru transport. Am făcut și asta, iar în final am ajuns acasă cu bine, simțindu-mă, în sfârșit, ca un #bloodfluencer adevărat.
#perspectiva
Consider ca este esențial să ne informăm despre donarea de sânge și cât de mult putem ajuta prin acțiunea aceasta onorifică. Pe lângă ajutorul pe care-l oferim, noi, donatorii, avem și multe beneficii psihologice și medicale. Este foarte important și să vorbim despre asta, să educăm persoanele din jurul nostru.
Am observat o diferență de perspectivă semnificativă, în momentul în care am început să discut cu prietenii mei despre donare. Ei au devenit mult mai interesați de proces și, în final, am reușit să conving două prietene să doneze, ceea ce m-a motivat și pe mine enorm. M-a făcut sa conștientizez puterea pe care o putem transmite, prin simplul fapt că suntem încrezători în ceea ce spunem.
N-avem SANGE este un program national de stimulare a donarii voluntare de sange, gestionat de Asociatia HEM, iar in capitala acesta se desfasoara pentru si sub coordonarea Centrului de Transfuzie Sanguina Bucuresti.
Partenerii nostri din acest program
INHT, MACROMEX, H.Essers, CertSIGN, IQads, Grupul Digi | RCS & RDS,Universal Solution, X2 Adventure, Bucharest Running Club, Itsy Bitsy, Fundatia Universitara AISTEDA, Fundatia Donatorilor Benevoli de Sange, AMiCUS Bucuresti, Activator HUB, RingRing, Nutrivita, Getica OOH, Paco Media, TOI Innovative Media, Joint Media, Way Media, Fairway Media, Blitz Technology, Expodom si Motion Vision Communication.
In Bucuresti, programul este sustinut din Decembrie 2017 si de Primaria Capitalei, prin Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, care pune la dispozitie spatii de afisaj in spitale, licee, teatre si mijloace de transport in comun.
In Constanta, programul este sustinut local de Seaview Advertising, City Park Mall, Magazinele Brick si Radio Constanta.